ROTARY CLUB D'IGUALADA CONTRIBUEIX A LA REFORESTACIO DE BELLPRAT

viernes, 24 de noviembre de 2023

Comite Comunicación

El Rotary Club Igualada reafirma el seu compromís amb la conservació del medi ambient i la sostenibilitat mitjançant la seva participació activa amb accions com la que van dur a terme el passat cap de setmana. Sota el nom “La Llavor de Rotary”, els membres del club, acompanyats de reforços familiars, van dur a terme la sembra de llavors en àrees forestals de la comarca de l’Anoia afectades pel foc de 2021.

El propòsit fonamental d’aquestes accions és contribuir a la reforestació de zones castigades per incendis, permetent que els arbres plantats juguin un paper crucial en l’absorció de diòxid de carboni (CO2) i l’emissió d’oxigen a mesura que arriben a la maduresa, aspectes fonamentals per lluitar contra el canvi climàtic.

Si l’any passat l’acció es va centrar a Sant Martí de Tous, en aquesta ocasió, l’entorn municipal triat va ser Bellprat. Durant la jornada, es van sembrar 7.500 llavors de pi blanc i 1.100 llavors d’alzina, contribuint així a l’enriquiment de la biodiversitat local.

Aquesta activitat no només ha estat gratificant des del punt de vista mediambiental, sinó que també ha reforçat els llaços comunitaris. Els participants van expressar la seva satisfacció per l’experiència compartida i van destacar la importància de combinar esforços per preservar el nostre entorn natural.

El president de Rotary Club Igualada, Joan Leon ha dit que “cada llavor que hem sembrat representa un acte de responsabilitat cap al nostre entorn i les futures generacions. Com a rotaris, creiem en l’impacte positiu que podem tenir mitjançant accions concretes, i aquesta iniciativa és un exemple clar de la nostra filosofia”.

El Rotary Club Igualada valora la importància d’accions concretes per a la conservació del medi ambient i continuarà jugant un paper actiu en iniciatives que promoguin la sostenibilitat i el cuidar del nostre planeta.

.